2012-01-29

Kindle 4 odstranění reklamy

Milí čtenáři, vyzkoušel jsem možnost, jak odstranit reklamu ze svého Kindle 4 Special Offers (non touch) a zároveň nahradit screensaver svými vlastními obrázky. (návod pro model Keyboard) Dělal jsem to ze studijních důvodů, k ověření této možnosti. Pokud jste si zakoupili verzi s reklamou, pak je správnou cestou k jejímu odstranění zaplacení rozdílu ($30) mezi dotovanou verzí a verzí bez reklam. Tradičně upozorňuji, že pokud byste náhodou tento návod zkoušeli, děláte to na vlastní riziko! Hack je vyzkoušen na verzi firmwaru 4.0, nelze jej realizovat na 4.1!



V prvním kroku je nutné zálohovat obsah Kindle. To provedete tak, že po připojení k PC vykopírujete složky '.active-content-data' a 'documents' kamkoliv do PC, jen abyste je pak našli.

Odpojíte a provedete 'Reset to Factory Defaults' (přes 'Menu' a 'Settings'). Necháte proběhnout a po volbě jazyka nepřipojujte Kindle k WiFI! Místo toho jej připojte k počítači a do paměti nakopírujte zpět vaše dokumenty (tedy obě složky), kopírování slovníků přeskočte.

V průzkumníku si nechejte zobrazit 'skryté soubory a složky' a přejděte do složky 'system', kde vytvořte prázdný textový dokument s libovolným názvem (třeba d.txt). 
  • Pokud používáte Total Commander nebo podobný, tak tento soubor prostě přejmenujte na '.assets'
  • Pokud pracujete přes Průzkumníka, spusťte příkazový řádek (WIN+R; cmd) a soubor přejmenujte podle následujících příkazů:
K: (název jednotky s Kindle)
cd system
ren d.txt .assets
Nyní již přes průzkumník přidejte tomuto souboru atribut 'Jen pro čtení'. Odpojte Kindle a zaregistrujte. Po této proceduře již nebudou stahovány reklamy. Místo screensaveru bude zobrazována bílá obrazovka.


Nyní následuje nahrání vlastního spořiče. Nejprve je nutné rozjet Kindle v diagnostickém módu, takže jej opět připojte k počítači a zkopírujte a přejmenujte prázdný soubor 'DONT_HALT_ON_REPAIR' na 'ENABLE_DIAGS'. Odpojte Kindle od počítače a restartujte ('Menu', 'Settings', 'Menu', 'Restart'). Kindle najede do diagnostického módu.

Nyní se proklikejte takto:
  1. 'Misc individual diagnostics'
  2. 'Utilities'
  3. 'Enable USBnet'
  4. 'Exit'
  5. Připojte k počítači 

Objeví se vám nové nerozpoznané zařízení, takže přes 'Správce zařízení' nastavte ručně ovladač na 'RNDIS/Ethernet Gadget', jako to popisuje obrázek:


Vedle hodin otevřete 'Centrum síťových připojení a sdílení'. Vlevo nahoře najdete 'Změnit nastavení adaptéru' a podle obrázku nastavte pevnou IP adresu
192.168.15.1
255.255.255.0
Nyní si stáhněte ulitku Putty (nebo jiný nástroj pro práci s SSH) a připojte se na adresu: 
192.168.15.244

Odklikněte 'Ano', jako login name zadejte 'root', heslo: 'mario'. (Pokud nefunguje, tak u verze 4.0.1 je další možností si nechat heslo vypočítat na základě sériového čísla a to přes tento odkaz.)

Nyní budeme zadávat příkazy. Vždy po řádku jej potvrďte Enterem. (některé řádky jsou delší a proto zalomené!) Můžete je i kopírovat, do konzolového okna je následně vložíte kliknutím pravým tlačítkem myši. Pokud se objeví další řádek, který má stejný úvod jako předchozí, pak nedošlo k žádné chybě a příkaz se provedl.

mntroot -rw
cd /mnt/us
mkdir /mnt/us/screensaver
chmod 777 screensaver

mount /dev/mmcblk0p1 /mnt/base-mmc
mv /mnt/base-mmc/opt/amazon/screen_saver/600x800 /mnt/base-mmc/opt/amazon/screen_saver/600x800_
ln -sfn /mnt/us/screensaver /mnt/base-mmc/opt/amazon/screen_saver/600x800
exit

Nyní vyjdeme z diagnostického módu:
  1. 'Exit - FW RIGHT to exit' (asi 2x, než se objeví úvodní obrazovka)
  2. 'Exit, Reboot or Disable Diags'
  3. 'Disable Diagnostic'
  4. 'To continue - FW LEFT'
Kindle se tomto kroku odpojí od počítače, odpojte jej také kabelem, a za chvilinku restartuje a naběhne opět na seznam čtiva. My jej opět připojíme k počítači a do nově vytvořené složky 'screensaver' nakopírujeme své obrázky. (musí mít rozlišení 600x800, a být ve formátu JPG/PNG/GIF) Nějaké cvičné si můžete stáhnout odtud

Než přejdeme k dalšímu kroku, tak ještě dodám, že se obrázky zobrazují v sekvenci řazené podle jména, pokud je chcete mít aspoň trochu napřeskáčku, seřaďte jej v Total Commanderu podle velikosti a 'Hromadně přejmenujte'.

Po nakopírování tedy odpojte Kindla a znovu restartujte ('Menu', 'Settings', 'Menu', 'Restart'). Tento krok musíte ostatně provést pokaždé, když změníte obrázky! 

Po naběhnutí můžete Kindla uspat a voilà na místo reklam jsou tu vaše obrázky! Pokud se vám to neporařilo, pravděpodobně jste udělali někde chybu. Zkuste proto projít tento postup ještě jednou.

Výše uvedený návod byl vytvořen na základě testování mnoha internetových tipů a jako jediný je funkční. Jako zajímavý hodnotím ještě tento. Možná se zanedlouho objeví i zjednodušená varianta, ovšem v době psaní tohoto článku ještě není žádná jiná možnost k dispozici a to nehovořím o přeložené variantě!

Prosím některého ze čtenářů, aby mi dal do diskuse níže vědět (i když to vzhledem k tomu, že podvádíte Amazon nebudete nikdo dělat, že), jestli je tento postup funkční i na firmwaru s číslem 4.01.

Ještě dodávám, že čeština není zatím dostupná. Návod na provedení lokalizace. (netestoval jsem)

35 komentářů :

  1. Díky za návod, je napsán jednoduše a srozumitelně, vše funguje.

    OdpovědětVymazat
  2. Zkusil jsem tvůj postup ve verzi 4.0.1- odstranit reklamy se mi podařilo, ale s vlastními spořiči mám problém. Ukazuje se jen bílá obrazovka, takže jsem zřejmě něco udělal špatně. Napřed mi něchtělo Putty přijmout heslo- snažil jsem se ho vygenerovat, ale nakonec fungovalo "mario". V příkazové řádce jsem snad taky neudělal chybu. Zkusím to zítra znova a dám vědět.
    Každopádně díky za návod.

    JavaanseJongens

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak jsem postup opakoval a už je vše v pořádku. Kdo ví co jsem předtím udělal špatně. Faktem ale je, že mi pro přihlášení přes Putty fungovalo heslo "mario" přesto, že mám verzi firmwaru 4.0.1

      Ještě jednou díky.

      Vymazat
  3. Děkuji za zajímavý článek. Snadt nebudete považovat za "mimomísový" následující dotaz. Lze nějakým analogickým postupem nelze zapnout složky (collections) bez nutnosti registrovat se? Zajímá mne to samozřejmě čistě akademicky. Větu: "Jestli jste paranoidní, ještě to neznamená, že vás nikdo nesleduje ..." beru jenom jako bonmot. Myslím si, že čistě z akademických důvodů uvítají podrobný praktický postup i další čtenáři.

    OdpovědětVymazat
  4. Nebojte, ta mimomísovost je tam zejména pro reklamní spamy. :-)

    K vašemu dotazu: Popravdě si nejsem jistý, kolekce se přidávají přes tlačítko 'Menu' a 'add collection'. Velmi krátkou dobu jsem používal Kindle bez registrace, takže si již nepamatuji. Ale pokud si je vytvoříte a odregistrujete, kolekce zůstanou!

    Taktéž si myslím, že o nás hodně společností sbírá data, ovšem v případě Kindlu se bez registrace okrádate o poměrně velkou funkcionalitu v podobě automatického doručování dokumentů z emailu a zpravodajství. Osobně bych tedy nad registrací příliš neváhal ani se jí neobával.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za promptní odpověď a za názor na registraci. Údajně byly jakési problémy s tím, že Amazon mazal některé knihy v čtečkách svých zákazníků, ale chci věřit, že to byl jakýsi exces.
      Nejspíš víte, že Amazon uvolnil source codes, ale pro jistotu Vás na to upozorňuji:

      http://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeId=200203720

      Přeji hezký den.

      Vymazat
  5. ahoj zkousel jsem si vygenerovat heslo ale zadne mi neslo, mario taky nejde mam 4.01 fw, mate nekdo typ jak ziskat heslo? Preji fajn den.

    OdpovědětVymazat
  6. Děkuji za návod, připojuji se k prvnímu komentáři..vše funguje jak má. (mám fw 4.01 a v pohodě, i heslo fungovalo)

    OdpovědětVymazat
  7. Dobrý den. Jde zachovat původní screensaver při odstaranění reklamy?
    Děkuji

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taktéž dobrý den!

      Ano, pokud máte již reklamy stažené najdete je někde v adresářové struktuře Kindle. (bohužel u sebe nemám žádnou 4ku, abych vám to zjistil přesně) Jsou tam uloženy jako obrázky JPG, které se dají snadno využít jako nové obrázky po hacku.

      Snad vám toto pomůže...

      Vymazat
    2. Takže, screeny sem sice nenašla, našla jsem si nové (ale i původní) na internetu, ale...
      Postup funguje, po registraci se reklamy nenatáhly, ale stále se mi zobrazují původní screensavery místo avizované bílé obrazovky. Jsem ženská, přiznávám, tak nevím co jsem udělala "jinak" :-D
      Jdu pokračovat dál a natáhnout si tam i ty nové.

      Vymazat
    3. Po resetu do Factory defaults zůstanou původní screeny.

      Václav

      Vymazat
  8. Díky za návod, FW 4.0.1, heslo vygenerováno pomocí odkazované utilitky, po zablokování reklam se mi zobrazovaly výchozí spořiče od Amazonu, po dokončení funguje vše, jak má.

    OdpovědětVymazat
  9. Anonymní20.04.12 6:05

    ano, funguje to výborně, a zvládne to i amatér jako já, co má čtečku v ruce prvních cca 5 hodin:) takže bez reklam, a s původními screensavery - super! díkec

    OdpovědětVymazat
  10. No nevím k čemu to je dobré - kdo chce číst knihy tak tuhle blbost nepotřebuje - je to k ničemu - NAZDAR

    OdpovědětVymazat
  11. Tak hlásím, že u verze firmwaru 4.1.0 už nejde praktikovat postup na odstranění reklam popsaný výše. Co s tím teď? :)

    OdpovědětVymazat
  12. Odpověď je jednoduchá jak na verzi 4.1.0, stačí factory reset, upgrade aplikovat postup a pokud člověk chce višší verzi fw, tak stačí jen update a bude stále beze změn a reklam.

    OdpovědětVymazat
  13. a kdepak sebrat driver pro xp?

    OdpovědětVymazat
  14. Anonymní11.07.12 0:40

    a co FB reader - ten nebude ?
    akobudem citat EPUB PDB a dalsie formaty ?

    OdpovědětVymazat
  15. Zdravim. Mam Kindle 4 s FW 4.1.0. Bohuzel po reset to factory default nenajede 4.0. ale opet s 4.1.0. Takze navod nefunguje... ;o(
    Nemas nejaky napad? Diky Petr

    OdpovědětVymazat
  16. Ahoj, jeden poznatek pro FW 4.1.0:
    Pokud budete postupovat podle návodu a po restore nespojíte Kindle s účtem na Amazonu, reklama v Kindlu není a WiFi klidně můžete využívat. Jakmile se ale přihlásíte, reklama je okamžitě zpět. I pokud vytvoříte soubor .assets ( s jakýmikoliv právy ), ikdyž rovnou vytvoříte složku a zakážete tam zápis.

    Nevím jestli to má s tím něco společného, ale po restore je ve složce "system" soubor "userannotlog", který v sobě má pár informací a po přihlášení k vašemu amazon účtu zmizí. Stejně jako vaše pokusy se souborem ".assets".

    Zkoušel jsem i druhý návod na změnu spořiče, vše proběhlo bez chybových hlášek. Bohužel bez úspěchu, spořič je stále reklamní.

    Pokud by někdo měl nápad ještě na nějaký pokus, klidně se ozvěte a můžu to zkusit. Ahoj Standa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Anonymní26.12.12 1:09

      Reklamy se zbavis tak, ze ted na bezicim kindlu smazes celou slozku .assets a vytvoris misto ni ten soubor. Jedina nevyho da je, ze ti zustanou male banery s varovanim.

      Vymazat
  17. Hezký návod, názorný a určitě užitečný, bohužel mi nejde se dostat s mým K4 přes Misc individual na Enable USB... Nevím, čím to, všechno jsem dodržela, možná Amazona zavedl novou ochranu... No, budu ráda, když můj drahoušek bude znova fungovat s defaultními reklamami...

    OdpovědětVymazat
  18. Zdravím, mam K4 FW 4.0.1 podle navodu slo vse bez problemu ale po nejake dobe, cca pul dne se mi reklami opet zobrazily. Neporadite v cem by mohl byt problem?
    Díky Petr

    OdpovědětVymazat
  19. Dobrý den,
    existuje možnost odstranění reklam na fw 4.1 (již jsem takto koupil). Při vytvořeni .assets a následném připojení na wi-fi se stáhnou reklamy....
    Díky

    OdpovědětVymazat
  20. Dobrý den, pokoušela jsem se toto zrealizovat a nevšimla jsem si, že to na verzi 4.1 nefunguje. Teď se mi čtečka zasekla v diagnostickém modu a nejde mi s tím nic dělat. Nevíte jak to mám vyřešit? Děkuji za odpověď.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Anonymní26.12.12 1:05

      Problem jsem mel take. Mne pomohlo ji prepnout do USB modu, tam odstranit soubor ENABLE_DIAGS z rootu, pote znovu odpojit a vypnout diagnosticky rezim jako v navodu.

      Vymazat
    2. Když mě se čtečka v počítači ani nezobrazí jako připojená...

      Vymazat
  21. nemůžu se pomocí putty spojit,... všechno mám nastavené podle návodu,... ale když spustím putty tak mi nahlásí že nelze spojit,.... co dělám blbě? Bob

    OdpovědětVymazat
  22. zkousel jsem odstranit reklamu na verzi 4.1.1, ale vzdy mi to zase znovu slozku .assets vytvorilo
    Zpusob zobrazovani reklama mi nevadi, chtel jsme to zkusit. Horsi by bylo, kdyby to otravovalo co treba 15min, nebo 15 stranek ...

    OdpovědětVymazat
  23. Dobrý den.
    Po delším neužívání svého Kindla s touto úpravou, jsem zjistila že bez aktualizace se nepřipojím k internetu.
    Jde tato úprava nějak vrátit zpět? Nechce se mi totiž provést aktualizace přes USB a dávám to za vinu této úpravě.
    Díky :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemám to jak vyzkoušet, ale asi bych zakázal to USB ladění, které bylo povoleno v jednom z prvních kroků.

      Vymazat
    2. Děkuji za tip, zkusím a dám vědět jak to dopadlo.

      Vymazat
    3. Nakonec pomohl program Kubrick.
      Kindl je v původním stavu, aktualizovaný a připojí se k internetu.
      Až na ty reklamy super :-D

      Vymazat

Dotaz, připomínka, oprava?
(pokud máte problém s vložením příspěvku, vyzkoušejte to v prohlížeči Chrome)